Jakich posiłków nie warto spożywać podczas odchudzania?

Odchudzanie wcale nie musi oznaczać ciągłych głodówek i rezygnowania z przyjemności jedzenia. Wystarczy tak naprawdę wyeliminować z codziennych posiłków kilka kalorycznych produktów i zastąpić je zdrowymi. Najważniejsze, podczas planowania diety i całego procesu odchudzania jest bez wątpienia zachowanie rozsądku i umiaru. Dla przykładu – w większości dietach zaleca się, aby nie spożywać produktów, które zawierają tłuszcze oraz węglowodany, jednak takie „dietetyczne” jedzenie po prostu nie istnieje i nie jest to nawet możliwe do zrealizowania, bowiem dosłownie każdy produkt posiada w swoim składzie większą lub mniejszą ilość tych substancji. Co więcej, nie ma w tym nic złego, bowiem nasz organizm, aby w pełni prawidłowo funkcjonować, potrzebuje wszystkich składników mineralnych oraz witamin, a także białka, tłuszcze i węglowodany.

Poniżej prezentuje listę produktów, których z pewnością nie warto spożywać podczas odchudzania:

– słodzone soki owocowe oraz nocje gazowane,

– cukier i słodycze (tutaj ewentualnie można sobie pozwolić na gorzką czekoladę w małych ilościach),

– jedzenie typu fast food oraz słone przekąski,

– białe pieczywo,

– ziemniaki i rozgotowane makarony,

– smażone mięsa (szczególnie te tłuste np. boczek),

– alkohol.

Oczywiście, jak wspomnieliśmy wyżej podczas odchudzania trzeba zachować rozsądek i umiar, dlatego też każdemu mogą zdarzyć się małe „grzeszki” i nic w tym złego pod warunkiem oczywiście, że nie zdarzają się często. Taka całkowita rezygnacja z powyższych produktów może przynieść odwrotny efekt – będziemy mniej zmotywowani, a w chwili słabości i tak sięgniemy np. po czekoladę. Oczywiście odchudzając się nie warto jeść powyższych produktów w znacznych ilościach, ponieważ wtedy z pewnością bardzo długo nie zobaczymy spadku na wadze.

Poniżej natomiast najważniejsze produkty, które są jak najbardziej wskazane w trakcie odchudzania i do tego stanowią idealne zamienniki dla wcześniejszych niezdrowych produktów:

– świeże soki owocowe i warzywne,

– otręby, kiełki zbożowe,

– chude wędliny i mięsa (mięsa gotowane, z grilla),

– ryby, jednak tylko te o niskiej zawartości tłuszczu,

– owoce morza,

– pieczywo pełnoziarniste,

– kasza gryczana, kasza jęczmienna, ryż brązowy,

– oliwa z oliwek.

Nie musimy również rezygnować z nabiału, ponieważ obecnie mleko oraz sery dostępne o różnej zawartości tłuszczu – należy wybierać te niskotłuszczowe i mniej kaloryczne. Podstawą diety są oczywiście owoce oraz warzywa, które powinny stanowić dodatek niemal do każdego codziennego posiłku.

Dodaj komentarz